050-7603244
phone5, phone, contact, telephone, support, call
.
FacebookGoogle+Youtube

שיטת הטיפול

שיטת ורדי הינה שיטה על בסיס נוירו-פיזיולוגי לטיפול בבעיות תפקודיות שונות, הנובעות מקשר לא תקין בין מערכות גוף שונות לבין המוח.
בעיות אלו מופיעות ומפריעות בכל טווחי הגילאים ומתבטאות בצורות שונות המפריעות לתפקוד היומיומי ובכללן בעיות קשב וריכוז, ליקויי למידה, בעיות זיכרון ועוד.
טיפול בשיטת ורדי מתחיל באבחון הבעיה ואיתור המערכת או המערכות שבהן הקשר לקוי, בניית מערך טיפול אינדיוידואלי המתאים לבעיה והתחלת הטיפול.
הטיפול מאופיין בסדרה של תרגילים המחזקים את הקשר בין הגוף למוח ויוצרים איזון מחודש לתפקוד אופטימאלי של כל המערכות בגוף.
במקביל לתרגילים הפיזיים-מוטוריים נעשים גם טיפולים רגשיים שנועדו לטפל בבעיות רגשיות שנוצרו עקב השפעות הליקויים הפיזיים.

דוגמאות נוספות :

  1. ילדת בי"ס יסודי לקוית למידה עם בעיות רגשיות לא קלות שלא השתלבה חברתית ולימודית ובמשך טיפול של מספר חודשים חל שיפור ניכר במצבה: ביטחונה העצמי גבר, ציוניה השתפרו, התנהגותה בכיתה השתפרה מאד, והיא כעת שולטת בהתנהגותה גם עם הילדים וגם עם המורים.
     
  2. טיפול בילד אוטיסט עם בעיות רבות של ביטחון, הבנת הסביבה, וריכוז של יותר מ-10 דקות ברצף. במהלך הטיפול שכלל תרגילים בנושא ריכוז, אוריינטציה והתמצאות במרחב, תקשורת ועוד.. וכעת הילד מסוגל להתרכז במשך 45 דקות ומורגש הבדל גדול בינו לבין ילדים אחרים שהיו במצבו.
     
  3. טיפול בבחור צעיר עם בעיות רגשיות שהתקשה ביצירת קשר עם אנשים. האבחון העלה שיש לבחור בעיות מוטוריות קוגנטיביות וכן בעיות רגשיות. הטיפול כלל עבודה פיזית ורגשית ובמהלכו הוא הגיע להבנה של מקור הבעיות הרגשיות ושיפר את היכולות המוטוריות שלו.

סוגי הבעיות בהם אני מטפלת:

  • קשיים רגשיים – הילד מרגיש לא מוצלח. הוא מרגיש שהוא לא מצליח ושהוא לא יכול להצליח כמו האחרים.
     
  • בעיות קשב וריכוז – הילד לא מצליח להתרכז בשיעור. הוא מפריע למורה, לתלמידים ולעצמו.
     
  • ליקויי למידה – הילד לא מצליח. הוא לא זוכר מה המורה אמרה, לא עושה שיעורים, לא מצליח במבחנים.
     
  • קשיים מוטורים – קשה לילד בכתיבה, קשה לו מבחינה גופנית, הוא מסורבל.
     
  • בעיות זיכרון – הילד מתקשה לזכור מה המורה אמרה. הוא שוכח החומר במבחנים. לא זוכר המשימות שנתנו בכיתה.
     
  • קשיי תפקוד – הילד מבולבל, לא זוכר דברים, לא מצליח לסדר התיק לבית הספר, שוכח פגישות שקבע עם חברים.
     
  • בעיות במודעות גוף – הילד מסורבל, מפיל דברים, שופך, קשה לו לאכול עם מזלג.