בלוג - שווה קריאה

סיפור מקרה אמיתי מהקליניקה שלי במודיעין מ’ הגיע אליי היום – ילד חמוד עם הפרעת קשב רצינית. הוא עומד לעלות לכיתה א’, ולאימא שלו יש הרבה פחדים. מ’ הוא ילד מקסים, רגיש ואינטליגנטי – אבל קשה לו מאוד להתמודד עם סיטואציות מבחינה רגשית וחברתית. אמא שלו הביאה אותו אלי כי כמטפלת רגשית לילדים במודיעין , ומומחית להפרעות קשב וריכוז ולהכנה לכיתה א' , אין ספק שאני יכולה לעזור לו. למ' יש הרבה התפרצויות כעס גם בבית וגם עם חברים. כשהוא משחק עם ילדים אחרים, מספיק שדבר קטן יעצבן אותו – והוא בורח הצידה, מפסיק לשחק ומסתגר בתוך עצמו. לעיתים קרובות הוא פשוט מעדיף לשחק לבד. הוא לא יודע ליצור קשרים חדשים, קשה לו להבין סיטואציות חברתיות, והוא מתבייש לגשת לילד אחר ולהציע לו לשחק, מ' מאוד חסר ביטחון ולא סומך על עצמו או על הסביבה שתעזור לו. אמא שלו מאוד מודאגת ממה שיקרה בכיתה א', גם מבחינה לימודית וגם מבחינה חברתית. היא פוחדת שהוא לא ימצא חברים ושבלימודים, בגלל שיהיה לו קשה להתרכז הוא יפריע כל הזמן. היא רוצה שהוא יחווה תחושת הצלחה, אבל לא בטוחה איך... כמטפלת רגשית לילדים במודיעין ומומחית להפרעות קשב וריכוז, ולהכנה לכיתה א' אלו בדיוק הילדים שאני עוזרת להם. הם מגיעים אלי לקליניקה מתוסכלים, חסרי ביטחון עצמי, ולא יודעים איך לשנות את תחושת התסכול. במהלך העבודה המשותפת שלי איתם הם משתנים מקבלים ביטחון עצמי ובסוף התהליך הם מאמינים בעצמם רגועים ושמחים. התהליך הטיפולי כולל שימוש במשחקים רגשיים, משחקים גופניים, ובכלים שעוזרים להם להתחזק ולגלות את היכולות האמיתיות שלהם. והתוצאה? ילדים רגועים, שמחים, בטוחים בעצמם – ועם הרבה חברים סביבם. ילדים שבזכות התהליך איתי לומדים להתמודד עם אתגרים, מצליחים בלימודים סומכים על עצמם, ומפתחים רוגע פנימי ושמחה. בטיפול אנחנו עובדים יחד על: 1. חיזוק היכולת ליצירת קשרים חברתיים – איך לגשת, לדבר, ולשחק עם חברים 2. הבנת סיטואציות חברתיות – לומדים, איך להגיב נכון בסיטואציה, מתי נכון להתקרב ומתי עדיף להתרחק 3. העלאת היכולת הלימודית – לומדים לסמוך על עצמם ולא לפחד מאתגרים. 4. שיפור הקשב והריכוז – באמצעות עבודה גופנית וחווייתית יכולת הקשב מתפתחת ומשתפרת 5. בניית בטחון עצמי – הילד לומד לסמוך על עצמו, ולהתמודד בהצלחה עם אתגרים. כהורה, אם אתה מרגיש שהילד שלך לא מצליח להתמודד עם אתגרים, זה לא חייב להימשך. אנחנו יכולים לעזור לילד להרגיש טוב! כמטפלת רגשית לילדים במודיעין ומומחית להפרעות קשב וריכוז , ולהכנה לכיתה א' , אשמח לעזור לכם לשנות זאת. בואו ביחד, נחזיר לילד שלכם את הביטחון, השמחה והקשר עם חברים, אל תחכו עוד רגע אחד, דברו איתי וביחד ניצור שינוי אמיתי! באהבה, שרון לבקוביץ'- מטפלת רגשית שיוצרת שינוי אמיתי

:אז מה באמת נותן הטיפול אצלי?
הטיפול הרגשי שאני מציעה מותאם במיוחד לילדים בגיל הרך ובגילאי בית הספר, בשיטה שמשלבת בין משחק רגשי, משחקים פיזיים, תנועה, והבנת עולמו הפנימי של הילד. דרך משחקים עם כדור, קפיצות, דמיון מודרך ושיחה בגובה העיניים, הילד לומד
• להרגיע את עצמו בזמן לחץ וחרדה
• להבין את הרגשות שלו ולדבר עליהם
• לשפר את היכולת לבניית קשרים חברתיים ולהתמודדות עם דחייה
• לבניית ביטחון עצמי ותחושת "אני יכול"
• ולהתמודד בהצלחה ובצורה חיובית עם קושי בלמידה וקשיי קשב

נראה לי שלילד שלי יש הפרעת קשב...חוג הכנה לכיתה א' מתאים
כמטפלת רגשית לילדים במודיעין, ומומחית בהפרעות קשב וריכוז במודיעין, וגם כמנחה מנוסה בהכנת ילדים לכיתה א' הרבה פעמים הורים פונים אלי ושואלים אותי איך אפשר לעזור לילד, להגיע לכיתה א' כשהילד מוכן!
ובדיוק בגלל זה – יצרתי חוג ייחודי, שמכין את הילדים לכיתה א', לא רק מבחינה לימודית-דידקטית, אלא גם מבחינה רגשית, חברתית ותפקודית.

כשלילד יש הפרעת קשב והוא עומד לעלות לכיתה א', חוג הכנה לכיתה א' שמשלב גם טיפול רגשי זו הדרך לשינוי משמעותי! מעבר לכיתה א' זה צעד ענקי לכל ילד, מסגרת חדשה עם חוקים חדשים, ילדים חדשים וכמובן הרבה יותר דרישות וציפיות... לא פשוט לאף ילד אבל קשה יותר לילד עם קושי רגשי, קושי בריכוז והרבה פעמים גם קושי להתחבר לילדים אחרים ולסיטואציות חברתיות. כמומחית לטיפול רגשי והתנהגותי בילדים עם הפרעת קשב, אני רואה את זה שוב ושוב: ילדים חכמים שמאוד רוצים להצליח אבל קשה להם להסתגל למסגרת החדשה עם החוקים והמגבלות החדשות. אבל זה לא חייב להיות כך, ובואו לרגע נבין, למה דווקא ילדים עם הפרעת קשב צריכים הכנה רגשית מיוחדת? כשאנחנו מדברים על ילדים עם הפרעת קשב, הרבה פעמים ההורים או הצוות החינוכי יתארו אותם כ "עצלנים" לא שואפים להצליח כשהאמת היא שמה שמאוד מאפיין ילדים עם הפרעת קשב זה קושי בוויסות רגשי, קושי במעברים, ופעמים רבות גם קושי בהבנת סיטואציות. מה יחווה הילד ללא הכנה רגשית מתאימה לכיתה א': - יתקשה ליצור קשרים חברתיים - יתקשה להתרכז בלימודים ולהצליח לבצע המשימות הנדרשות - עלולה לעלות אצלו תחושה של תסכול או בושה - עלול להיווצר מצב של התפרצויות רגשיות ומצד שני, מה תיתן לו הכנה מתאימה לכיתה א': - תחושת ביטחון. התחושה שהוא יכול להצליח - הילד ילמד להתנהל נכון מבחינה רגשית - הילד ירכוש כלים להתנהלות נכונה מבחינה חברתית - רכישת הרגלים של סדר וארגון ועמידה במשימות - שיפור היכולת לתקשר נכון עם מורים וחברים - איך הטיפול הרגשי אצלי לפני כיתה א' משנה את כל התמונה? הטיפול אצלי כולל בניית תוכנית אישית ואינדיבידואלית שמותאמת לצרכי הילד. התוכנית נותנת לילד: - הקניית כלים לניהול זמן ושיפור היכולת לביצוע משימות- באמצעות משחקים רגשיים והתנהגותיים מתאימם - העצמה רגשית- הילד לומד להתמודד בצורה מוצלחת עם קשיים ואתגרים - הילד רוכש כלים כדי להבין שהוא יכול להצליח הורים יקרים, עכשיו כשהילד עומד לעלות לכיתה א', זה בדיוק הזמן לתת לו את הכלים ואת ההזדמנות להצליח! כיתה א' היא לא רק שלב טכני – היא תחילת הדרך של הילד לעבר הדימוי העצמי שלו, הביטחון ביכולותיו והאמונה בעצמו. הכנה רגשית נכונה יכולה להיות ההבדל בין ילד שמרגיש "אני מסוגל" לבין ילד שמרגיש "אני לא מצליח". בואו נבנה ביחד התחלה חדשה שמביאה איתה תקווה, ביטחון ושמחה. צרו קשר, שרון לבקוביץ 050-7603244 העתיד של הילד שלכם מתחיל בצעד אחד קטן ומדויק.

כמומחית להפרעות קשב וריכוז לילדים במודיעין, אני יכולה לספר לכם, ההורים,
שהפרעת קשב וריכוז זה עניין פיזיולוגי שקשור למערכות לא תקינות בגוף הילד, הילד
לא "עצלן" אבל באמת קשה לו! ואפשר לעזור לו לפתור את הבעיה!
לסיכום- אל תשאירו את המצב כך
אם ילדכם סובל מהפרעת קשב, קשה לו רגשית, הוא מתוסכל הוא מרגיש שהוא לא מצליח, כמטפלת רגשית לילדים במודיעין , וכמומחית להפרעות קשב בילדים, אני יכולה להגיד לכם, אל תחכו שהמצב יחמיר, תעזרו לבנכם ופנו אלי עכשיו