השנה החדשה החלה וליעל היה קשה ומאתגר בתחילת כיתה א'-שרון לבקוביץ
השנה החדשה החלה, וכמו בכל שנה — ילדים רבים עלו לכיתה א'.
אבל אצל יעל (שם בדוי) המעבר היה מאתגר !
ליעל היה קשה בתחילת השנה. הכיתה החדשה הייתה מלאה בילדים שהיא לא מכירה, הדרישות החדשות היו מפחידות,
קריאה, כתיבה, חוקים חברתיים חדשים, המולה בכיתה, סיטואציות חברתיות מאיימות בעיניה– ויעל פשוט הלכה לאיבוד בעולם החדש
שנקרא כיתה א’.
ההורים של יעל הגיעו אליי לאחר ששמעו עלי מחברים שעזרתי לבתם והטיפול היה ממש הצלחה. הם לא ידעו איך לעזור ליעל,
וביקשו את עזרתי המקצועית.
וכאן נכנסתי לתמונה,
כמטפלת רגשית לילדים במודיעין, כמדריכת הורים ומומחית בהפרעות קשב ולקויות למידה וכמובן כמישהי שעובדת עם ילדים
ומכינה אותם לכיתה א' יש לי הרבה מאוד ידע וניסיון,
אין ספק שאני יודעת כיצד לבנות תהליך נכון, שיחזק את הילד, במקרה שלנו את יעל, הן רגשית והן לימודית, כדי שתצליח להשתלב בכיתה,
להרגיש ביטחון, ולבנות בסיס נכון של קריאה, כתיבה והבנת מצבים חברתיים.
אז איך אני מתחילה תהליך טיפולי ?
התהליך מתחיל תמיד בשיחה מעמיקה עם ההורים, כדי להבין מה מטריד אותם ביומיום, ואילו שינויים הם מחפשים עבור הילד שלהם. לאחר מכן
מגיע שלב האבחון האישי עם הילד, ולאחר מכן מתחילים בטיפול.
כשפגשתי את יעל ראיתי ילדה מתוקה, עדינה וביישנית, עם ביטחון עצמי נמוך וקושי ממשי להביע את עצמה. במהלך האבחון עלו נקודות
חשובות שמצריכות התייחסות,
הנקודות שעלו במהלך האבחון הם:
1. חוסר ביטחון משמעותי
2. קושי שפתי המתבטא באוצר מילים מצומצם וקושי בניסוח
3. קושי בהבנת סיטואציות חברתיות
4. קושי לזהות אותיות וצלילים,
5. קושי התחלתי בקריאה וכתיבה
כמטפלת רגשית לילדים במודיעין, כמדריכת הורים ומומחית בהפרעות קשב ולקויות למידה וכמובן כמישהי שעובדת עם ילדים
ומכינה אותם לכיתה א' יש לי הרבה מאוד ידע וניסיון, ומיד הבנתי מה צריך לעשות כדי לעזור לאלונה להרגיש טוב.
לאחר האבחון בניתי ליעל תוכנית טיפולית אישית, שכללה:
-שיפור הבנת סיטואציות חברתיות
-עבודה דידקטית על חיזוק בסיס לימודי של כיתה א’,
-שיפור יכולות תקשורת עם חברים
-עבודה רגשית מעמיקה על חיזוק תחושת הביטחון העצמי
הרבה פעמים שינוי בדרך החשיבה של הילד ובצורת העבודה שלו, הוא מה שמאפשר התמודדות מוצלחת עם אתגרים חדשים ועם סיטואציות
לא מוכרות.
כמובן שבמקביל לכך, אני עובדת גם עם ההורים — כי הצלחת הילד מתחילה תמיד בהורה ובהתייחסות שלו לסיטואציות עם הילד בבית.
הדרכה ההורית נותנת להורים כלים ויכולת להבין את הילד, ולעזור לו להתמודד ולהצליח גם מבחינה רגשית וגם מבחינה לימודית וחברתית.
מה קרה במהלך התהליך עם יעל ?
עם הזמן, יעל עברה שינוי מרגש:
1. רמת הביטחון העצמי שלה גדלה והיא סמכה על עצמה והאמינה בעצמה יותר
2. היא למדה ליצור קשרים חדשים ולחזק קשרים קיימים
3. השתפרה אצלה יכולת ההבנה של סיטואציות חברתיות
4. יכולת הכתיבה שלה השתפרה משמעותית
5. היא התקדמה בקריאה והחלה לזכור אותיות ואיך לבטא אותם בקריאה
6. שיפרה את יכולת הקשב והריכוז
7. התחזקה אצלה המערכת הקואורדינטיבית, ומערכות פיסיות נוספות בגוף שתומכות ביכולת למידה מוצלחת
בסיום התהליך אלונה השתנתה לחלוטין. היא הפכה להיות, שמחה, בטוחה בעצמה ומוקפת חברים. אמא של אלונה אמרה לי:
“לא ייאמן… הבית מלא חברים כל הזמן !”
אז לסיכום, אם גם לילד שלכם קשה ?
אל תחכו.
כמטפלת רגשית לילדים במודיעין, כמדריכת הורים ומומחית בהפרעות קשב ולקויות למידה וכמובן כמישהי
שעובדת עם ילדים ומכינה אותם לכיתה א' יש לי הרבה מאוד ידע וניסיון,
ואני כאן כדי לעזור לכם ולילד שלכם.
אני רואה שוב ושוב בטיפולים אצלי, שתהליך נכון יכול לשנות מציאות של ילד: להחזיר את הביטחון, לחזק את תחושת המסוגלות, ולאפשר
לו להצליח גם בלימודים וגם מבחינה חברתית.
אז אם אתם מרגישים שהילד שלכם זקוק לעזרה רגשית, חברתית או לימודית דברו איתי, אל תהססו.
יחד נבנה דרך חדשה, טובה, שיוצרת שינוי!
דרך שתאפשר לילד שלכם להיות שמח, רגוע ולהרגיש בטחון ואמונה בעצמו.
מאמרים - שווה קריאה














